Kan man ... når man er kristen?

»Når Jesus flytter ind«

Da jeg for godt elleve år siden blev kristen, vendte det op og ned på mit liv. Jeg gik på daværende tidspunkt i 3. G på Gymnasiet og levede uden Gud og uden Guds vejledning. Men da Jesus trådte ind i mit liv, vendte det op og ned på mange ting. Det fik bl.a. nogle etiske konsekvenser, som jeg her vil nævne nogle stykker af.

Læs mere

»Fører Paradise til paradis?«

”Nyt par knalder på Paradise Hotel”. ”Paradise-piger fortæller sex-hemmeligheder”. ”Nathali er jo sygt liderlig”. ”Sex tre gange på en nat”. Disse overskrifter fra Ekstra-Bladet, fundet ved en simpel google-søgning, siger i den grad noget om TV-fænomenet ”Paradise Hotel”. Og hvorfor så skrive en artikel om dette på LMU.dk?

Læs mere

»Hvad vil det sige at være kristen?«

Noget af det, som skete, da du blev kristen var, at dit liv blev forandret. Det gælder både dig, som har troet hele livet og dig, som er blevet omvendt undervejs. Det er ikke nødvendigvis en oplevet forandrethed eller en følelsesmæssig oplevelse (det kan det være). Forandringen skete på det tidspunkt du trådte ind over dørtærsklen til nåden (da du kom og bad om, at han måtte komme ind i dit liv).

Læs mere

»Hvorfor må jeg ikke... ?«

Vi kan nogle gange høre udtrykkene: ”Han er en god kristen” eller ”Hun er en dårlig kristen”. Ofte siges de ting om andre ud fra deres præstationer. Han er god, venlig og gør stort set ingenting forkert, mens hun bander og virker let på tråden osv. Sådan siger Bibelen ikke. Den har kun et begreb: ”kristen” eller ”ikke kristen”. Er vi i nåden (se bilaget), så vil vi altid være regnet, som alt det Jesus er.

Læs mere

»Vask din mund med sæbe«

”Av for søren!” Det flyver ud af munden. Du kender dem: missionshusbandeordene. Og alle de andre mindre pæne ord. Men er der noget galt i at bruge disse ord? Er det en synd at bruge dem? Hvilket sprog er det okay at have som kristen?

Læs mere

»Lev i frihed – også i forhold til alkohol«

Gud kender os og vil os og andre mennesker det bedste. Han har sat os fri til at leve helligt, helstøbt, og ikke ligge under for andres normer. Det gælder også i forhold til alkohol.

Læs mere
Ressourcer
Kontakt
  • Landsleder
  • Ivan Jakobsen
  • Foreningens adresse
  • Industrivænget 40,
  • 3400 Hillerød
  • 48207660
  • lmbu@lmbu.dk
Følg os