Tid

»Tid med Gud«

At have en kæreste er at have en relation til en anden. Nogle drenge bliver kedelige, når de får en kæreste, fordi de dropper gutterne for at være sammen med kæresten hele tiden. Det er synd for drengen og ærgerligt for gutterne og i det hele taget dumt. På den anden side er det indlysende, at det er nødvendigt at være sammen for at have en god og tæt relation. Det er jeg blevet klar over i mødet med især unge, hvis forældre er blevet skilt. Forældre-barn relationen kan miste sit indhold, fordi de er alt for lidt sammen. Det er især slemt, hvis den unges forældre ikke tager initiativ til samvær.

Læs mere

»Gud havde brug for hvile - hvad med dig?«

På Bibelens første sider læser vi, hvordan Gud brugte seks dage på at skabe verden. På den syvende dag hvilede han. Det var så den uge. Senere i 2. Mosebog giver Gud de ti bud til Moses. Et af dem handler om, at vi skal huske sabbatsdagen og holde den hellig. Som begrundelse henvises netop til skabelsen. Gud havde brug for at hvile – så er det ikke udtryk for svaghed, at vi også har det, men udtryk for en rytme, Gud har villet, og det er samtidig et udtryk for at hans omsorg for os. Der skal være balance mellem den tid, vi bruger på at arbejde og den tid, vi bruger på at hvile. Rytmen skal være til at få øje på. Vi er skabt til begge dele.

Læs mere

»Hvor meget tid mon jeg bruger på Gud?«

Vækkeuret ringer 05.15. Efter tyve minutter sidder jeg på min stol i køkkenet med en skål havregryn foran mig, og Bibelen slået op ved siden af. Mens havregrynene bliver indtaget, læser jeg dagens tekst - en salme af David. Nogle er versene kender jeg fra en lovsang. Jeg beslutter mig for, at jeg vil gå og synge sangen for mig selv resten af dagen. Jeg slutter af med en hurtig bøn. Så er jeg på vej ud af døren – og sangen er allerede glemt. Jeg har brugt 15 minutter på Gud.

Læs mere

»Tiden er Guds og hans gave til dig«

En af de Guds gaver, som vi ikke taler så meget om – i hvert fald ikke på det helt konkrete personlige plan - er vores tid. Det er en af de gaver, som Gud har givet os alle lige meget af: 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen, 365 dage om året. Og uanset hvor ung eller gammel, hvor rig eller fattig, hvor succesfuld eller det modsatte vi er, så kan vi hverken lægge til eller trække fra, når det handler om tid. Der er 24 timer i døgnet – and that´s it.

Læs mere
Ressourcer
Kontakt
  • Landsleder
  • Ivan Jakobsen
  • Foreningens adresse
  • Industrivænget 40,
  • 3400 Hillerød
  • 48207660
  • lmbu@lmbu.dk
Følg os