The End

»Johannes' hvad-for-noget?«

Bibelens sidste bog har meget at fortælle os – hvis vi da tør kaste os ud i at læse den! Det er næsten som at sidde i en helikopter, hvor vi sammen med Gud ser ned på verdens gang i de store linjer. Men hvad ser vi egentlig dernede, når vi kigger ned? Det er ikke altid lige nemt at forstå. Læs med her, og få en kort guide til bogen og forslag til, hvordan du får taget hul på læsningen.

Læs mere

»Tusindårsriget – what’s all the fuss about?«

Når Jesus kommer igen, skal der ske mange ting. De døde kristne skal opstå fra de døde. Jesus skal overvinde den sidste store Antikrist, der regerer på jorden på det tidspunkt. Gud vil holde dom over alle mennesker. Satan og døden skal besejres og for evigt miste deres modbydelige magt. Og til sidst vil Gud nyskabe himlen og jorden og genoprette et fantastisk Paradis uden noget ondt på den nye jord. Midt i denne liste af begivenheder i forbindelse med Jesu tilsynekomst er der også en periode, som Bibelen kalder ”de tusind år” – i daglig tale: tusindårsriget.

Læs mere

»Left Behind – bedrag eller bibelsk?«

I 2014 blev første del af Left Behind-trilogien genindspillet i en stor Hollywood-produktion med Nicolas Cage i hovedrollen. Både den første Left Behind-film fra år 2000 og denne genindspilning bygger på en romanserie af samme navn. Forfatterne Tim LaHaye og Jerry B. Jenkins går ud fra, at bortrykkelsen af den kristne menighed sker som optakt til en trængselstid. Filmene handler om bortrykkelsen og situationen derefter set fra de efterladtes perspektiv.

Læs mere

»De sidste tiders tegn«

Mange mennesker har igennem historien haft en forventning om, at Jesu genkomst stod lige for døren. Jehovas Vidner er mest kendte for at forsøge at forudsige, hvornår Jesus kommer igen, men indtil videre har de ikke haft held til det. Det er dog ikke kun Jehovas Vidner, som har haft konkrete forventninger til Jesu genkomst. Paulus var overbevist om, at tiden snart var inde, og Luther havde det på samme måde. Men hvorfor egentlig det?

Læs mere
Ressourcer
Kontakt
  • Landsleder
  • Ivan Jakobsen
  • Foreningens adresse
  • Industrivænget 40,
  • 3400 Hillerød
  • 48207660
  • lmbu@lmbu.dk
Følg os